22-SKETCH FILLET
2 Boyutlu taslak objelerin köşelerine,
açık veya kapalı durumda otomatik olarak teğet yay çizen bir komuttur. Ctrl
tuşuna basılarak her iki obje seçilir. Fillet komutuna girdikten sonra, Sketch
Fillet Özellik Yöneticisinden Fillet Parameters köşe yayının ölçüsü girilir. OK
butonuna tıklanır. “Keep constrained corners” işaretlenirse, ölçülendirilmiş
olan objenin ölçüsü değişmez ve köşe noktası muhafaza edilir. Undo düğmesine
basılırsa yapılan işlem geri alınır. Esc veya Sketch Fillet Özellik Yöneticisi
üzerindeki OK butonuna tıklanarak komuttan çıkılır.
23-SKETCH CHAMFER
2 Boyutlu taslak objelerin köşelerine
pah kırmak için kullanılan bir komuttur. Pah kırılırken Angle-Distance
(Açı-Mesafe) veya Distance-Distance (Mesafe-Mesafe) seçeneklerinden biri
uygulanır Esc veya Sketch Chamfer
Özellik Yöneticisi üzerindeki OK butonuna tıklanarak komuttan çıkılır.
Ctrl tuşuna basılarak her iki obje
seçilir. Chamfer komutuna girdikten sonra, Sketch Chamfer Özellik
Yöneticisinden Chamfer Parameters Angle-Distance (Açı-Mesafe) ölçüsü girilir.
Equal distance seçilirse her iki pah mesafesi aynı olur Daha sonra OK butonuna tıklanır.
Özellik Yöneticisi üzerindeki OK
butonuna tıklanarak komuttan çıkılır.
24-OFFSET ENTITIES
Çizilen nesnelerin belli bir mesafe
aralığında içeri veya dışarı kopyalanmasıdır. Bu butonu tıklandığında çıkan
pencereye kopyalama aralık mesafesi girilmelidir Esc veya Offset Entities
Özellik Yöneticisi üzerindeki OK butonuna tıklanarak komuttan çıkılır.
Reverse: Çizilen nesnenin içeri veya
dışarı kopyalamamız arasında seçim yaptırır.
Bi-directional seçilirse aynı anda hem içeri hem de dışarı
kopyalama yapar.
Select Chain seçilirse nesne üzerinde herhangi bir yeri
tıkladığımızda hepsini bir bütün olarak tanır. Eğer seçilmez ise sadece nesne
üzerinde seçtiğimiz yeri kopyalama yapar.
25- MIRROR ENTITIES
Nesnelerin belli
bir eksen çizgisine göre simetriğinin alınmasını sağlayan bir komuttur.
Simetrik parçaların çiziminde büyük kolaylık sağlamaktadır.
Simetri alınacak objenin Centerline çizgisi çizilir. Obje ve
Centerline çizgisi Ctrl tuşu ile seçilir. Mirror komutuna girilerek objenin
simetrisi alınır
26- DYNAMIC MIRROR ENTITIES
Önceden çizilmiş eksen çizgisini esas
alarak çizim sırasında dinamik olarak simerisini alır.
27-TRIM ENTITIES
Birbirini kesen iki objenin dışarıda
kalan kısımlarının budanması veya objenin kendisini silmek için kullanılan bir
komuttur. Yalnız ellips, arc ve line tek bir kerede silinebilir. Trim komutunda
iken silinecek obje parçası renk değiştirir. Bu obje parçasının üzerine
tıklandığında obje veya obje parçası silinir
Trim Çeşitleri
a) Power Trim : Fare sağ tuşuna basılı tutarak
izleyeceği yol boyunca objeleri budar.
b) Corner : Seçilecek
kenarların oluşturduğu köşeleri budar.
c) Trim Away Inside : İç
Budama Önce Budamaya Sınır teşkil edecek çizgiler seçilir daha sonra budanacak
objeler pencere içine alınır
d) Trim Away Outside : Dış
Budama Önce Budamaya Sınır teşkil edecek çizgiler seçilir daha sonra budanacak
objeler pencere içine alınır
e) Trim to Closest : Klasik Budama Budanacak nesneler tıklanır.
28- EXTENT ENTITIES
Doğrultusu
yönünde bir nesne bulunan bir objeyi nesneye kadar uzatabilmek için kullanılan
bir komuttur. Extend komutunda iken uzatılacak obje renk değiştirir. Bu objenin
nesne yönü üzerine tıklandığında obje nesneye çarpana kadar uzar Esc ile komuttan çıkılır.
29-JOG LINE
2 Boyutlu objelere kanal açmak için
kullanılan bir komuttur. Kanal çizgileri objelere paralel veya dik olur. Doğru
üzerindeki kanalın başlayacağı yere tıklanır. Genişlik ve derinlik verilecek
şekilde tıklanan nokta taşınır ve tekrar tıklanarak kanal oluşturulur.
30-CONSTRUCTION GEOMETRY
Bir çizimi merkez çizgisine, merkez
çizgisini ise sürekli kalın çizgiye dönüştürür. Bu komut 2 Boyutlu çizimi 3
boyut katı modele dönüşürken dikkate alınmaz. Esc veya Line Özellik Yöneticisi
üzerindeki OPTIONS For construction kontrol kutusu seçilir OK butonuna
tıklanarak komuttan çıkılır.
31-SPLIT CURVE
Çember, elips, veya spline nesnesini
istenilen yerlerden bölmeye yarar. Obje seçildikten sonra komuta girilir.
Bölünmesi istenilen yerler tıklanır.
·
Split point noktasını seçip Delete ile
silebiliriz.
32-MOVE ENTITIES
Move, seçilmiş objeleri taşımak için
kullanılır. Esc veya Move Özellik Yöneticisi üzerindeki OK butonuna tıklanarak
komuttan çıkılır.
Komuta girildikten sonra taşınacak 2
boyutlu obje(ler) seçilir. Bu seçilen obje(ler) renk değiştirir. Move Özellik
Yöneticisinde Entities to Move altında seçilen obje görüntülenir. Parameters
altında taşımayı temel teşkil eden Start Point boşluğuna tıklanır.
İşaretleyicinin ucunda büyük nokta oluşur. Seçilmiş objenin taşımak istediğiniz
herhangi bir noktasına fare sol tuşu ile tıklanır. Tıklanan yerde kalın çizgili
koordinat sistemi oluşur. Seçilen objeler artık hareketli duruma gelir.
İstenilen yere taşınarak, fare sol tuşu tıklanarak taşıma işlemi bitirilir.
X/Y Taşıma yeri için objenin ‘x’ ve ‘y’
ekseni üzerindeki izdüşüm ilave değerleri verilir.
33-COPY ENTITIES
Copy seçilmiş objeleri kopyalamak için
kullanılır. Esc veya Copy Özellik Yöneticisi üzerindeki OK butonuna tıklanarak
komuttan çıkılır.
Komuta girildikten sonra kopyalanacak
2 boyutlu obje(ler) seçilir. Bu seçilen obje(ler) renk değiştirir. Copy Özellik
Yöneticisinde Entities to Copy altında seçilen obje görüntülenir. Parameters
altında kopyalamayı temel teşkil eden Start Point boşluğuna tıklanır.
İşaretleyicinin ucunda büyük nokta oluşur. Seçilmiş objenin taşımak istediğiniz
herhangi bir noktasına fare sol tuşu ile tıklanır. Tıklanan yerde kalın çizgili
koordinat sistemi oluşur. Seçilen objeler artık hareketli duruma gelir.
İstenilen yere kopyalanarak, fare sol tuşu tıklanarak kopyalama işlemi
bitirilir.
34-ROTATE ENTITIES
Rotate, seçilmiş objeleri döndürmek
için kullanılır. Komuta girildikten sonra döndürülecek 2 boyutlu obje(ler)
seçilir. Bu seçilen obje(ler) renk değiştirir. Rotate Özellik Yöneticisinde
Entities to Rotate altında seçilen obje görüntülenir. Parameters altında
döndürmeyi temel teşkil eden Center of Rotation boşluğuna tıklanır.
İşaretleyicinin ucunda büyük nokta oluşur. Seçilmiş objenin döndürme noktasına
fare sol tuşu ile tıklanır. Tıklanan yerde kalın çizgili koordinat sistemi
oluşur. Rotate Özellik Yöneticisi üzerindeki Rotate Angle kısmına döndürme
açısı girilir. Seçilen objeler artık hareketli duruma gelir. Burada bir
önizlenim oluşur ve OK butonuna basılır.
35-SCALE ENTITIES
Scale, seçilmiş objeleri boyutlarını
büyütmek ve küçültmek için kullanılır. Esc veya Scale Özellik Yöneticisi
üzerindeki OK butonuna tıklanarak komuttan çıkılır. Komuta girildikten sonra
büyültülecek/küçültülecek 2 boyutlu obje(ler) seçilir. Bu seçilen obje(ler)
renk değiştirir. Scale Özellik Yöneticisinde Entities to Scale altında seçilen
obje görüntülenir. Parameters altında büyültme/küçültmeyi temel teşkil eden
Base Point boşluğuna tıklanır. İşaretleyicinin ucunda büyük nokta oluşur.
Seçilmiş objenin büyültme/küçültme referans noktasına fare sol tuşu ile
tıklanır. Tıklanan yerde kalın noktalı referans noktası oluşur. İstenilen
büyültme/küçültme faktörü ve kopyalama sayısı girildikten sonra OK butonuna
tıklanır.
36-LINEAR STEP AND REPEAT
Bir objeyi, yatay ve dikey olarak
istenilen sayıda ve eşit aralıklarla kopyalamak için kullanılan bir komuttur.
Direction 1:
|
Yatay mesafede çoğaltma
doğrultusudur.
|
Direction 2:
|
Dikey mesafede çoğaltma
doğrultusudur.
|
Number:
|
Yatay veya dikey doğrultuda obje
çoğaltma sayısıdır.
|
Spacing:
|
Yatay veya dikey doğrultuda,
çoğaltılacak iki obje arasındaki sabit mesafedir.
|
Angle:
|
Doğrultu açısıdır. Yatay doğrultudaki
0 derece, x eksen yönünü gösterir. Dikey doğrultudaki 90 derece,
y eksen yönünü gösterir.
|
Reverse Direction:
|
Açıyı ters yöne çevirir.
|
Preview(Ön İzleme):
|
Basılı durumda dizi halinde
kopyalamanın bir ön izlemesi görüntülenir.
|
OK:
|
Düğmeye basıldığında işlem
tamamlanır.
|
Fixed:
|
İşaretli durumda iki obje arasındaki
ölçülendirme görüntülenir.
|
Items to repeat:
|
Çoğaltmak istediğimiz nesne seçilerek
bu kısma atar.
|
Instances:
|
Çoğaltılan objelere satır ve sütun
sırasına göre numara verir.
|
Instances deleted:
|
Çoğaltılan objelerden çoğaltma
esnasında silinecek objeleri bu kısma atar.
|
37-CIRCULAR STEP AND REPEAT
Bir objeyi, bir merkeze göre istenilen
sayıda ve eşit aralıklarla kopyalamak için kullanılan bir komuttur.
Arc Radius:
|
Çoğaltılacak objenin merkeze göre
yarıçap mesafesindeki uzunluğu
|
Arc Angle:
|
|
Center(X,Y):
|
Bu kısma çoğaltma merkezinin konumu
girilir.
|
Step Number:
|
Çoğaltılacak objenin sayısı
|
Step Total angle:
|
Kaç derece içinde çoğaltma
yapılacağıdır.
|
Equal:
|
’total angle’ derecesine göre eşit
aralıklarla çoğaltılmasıdır. Eğer seçilmemişse
|
Constrain spacing aktif olur ve iki
obje arasındaki açı değeri verilir.
|
1 yorum:
yorumEl Yucateco Casino & Hotel - Mapyro
ReplyEl 안산 출장마사지 Yucateco Casino & Hotel is an El Yucateco Casino & 서귀포 출장안마 Hotel, 김천 출장안마 located in 과천 출장샵 the historic El Yucateco Country Club neighborhood in the town of El 과천 출장샵 Yucateco,